A budapesti Nagy Rajt és a visegrádi Fellegvár befutója élőben, bringával! Duplázd meg az élményt: szurkolj mindkét helyszínen!

Tekerj át a GIRO Starttól a Célig!

Két útvonal ajánlattal is készülünk azok számára, akik a GIRO Grande Partenza (Nagy Rajt) nyitónapján (május 6. péntek) stílusosan kerékpárral érkeznének a Hősök-terére, majd a a rajtot követően kitekernének a visegrádi befutóra.

Ne feledjétek, hogy Valter Attila az elmúlt hetekben speciális terepszemlét tartott a felkészülése során, hogy (minimum) egy napra ne csak a visegrádi Fellegvár és Magyarország, de minden országúti kerékpáros szíve is rózsaszínbe öltözhessen!
Akár így lesz, akár nem a Panoráma úton frenetikus hangulat várható, hiszen a  több, mint 1,5 km hosszú szerpentinen élőben láthatjuk a világ egyik legnagyobb kerékpárünnepének élő parádéját!

Mindkét útvonalunk a biztonságos és élményszerű kerékpározás lehetőségét tartja szem előtt. Védett bringaúton és a közúti forgalomtól a lehető legnagyobb mértékben védett trackeket használhattok, akár síkon a Duna mellett, akár a Pilis klasszikus hegyi aszfaltcsíkjain érkeznétek Visegrádra.

Az időzítés

A startpisztoly a Hősök-terén pontban 12:20-kor dördül el, és a peloton 195 km-t küzd le aznap, és a visegrádig tartó szakasz kb.: 4,5 órát vesz igénybe a bajnokoknak. Ennyi időtök lesz nektek is, hogy letekerjétek valamelyik útvonalat. Illetve a befutó előtt kb.: 20 perccel már nem lehet majd mozogni a Panoráma körön, ekkor lezárják az utat, hogy biztosítsák a peloton biztonságát – ezt is kalkuláljátok bele, hogy találhassatok egy jó helyet a kordonok mögött.

Navigáció és táblázás

Az útvonalakon összesen 200(!) irány-megerősítő táblát helyezünk ki. Önmagukban nem lesznek elegendőek arra, hogy végignavigáljanak a több 10 km-nyi szakaszokon, de a fontosabb elágazásokba megerősítő jelleggel segítik majd a kerékpárosokat.
Javasoljuk, hogy töltsétek le a telefonotokra, vagy (ha van, akkor) a kerékpáros kompjúteretekbe a részletes .GPX file-okat.

GIRO-Hosok-Papret-Visegrad Track_Navi.gpxGIRO-Hosok-Nagymaros-Visegrad Track_Navi.gpx

Az alábbi linken pedig PDF-eket találsz, amelyeket a telefonodra letöltve, offline módban is használhatsz, mint egy hagyományos térképet. Ezeket akár A4-es lapra ki is nyomtathatod, és magaddal viheted, mint egy itinert.

Útvonalak

A két útvonal a Hősök-terétől a Megyeri-hídig együtt halad. A cél a lehető legbiztonságosabb és legjobban lekövethető jelölés volt, amelyen akár csoportosan is elfér mindenki.

Hősök tere – Tatai út – Újpest – Újpesti Vasúti Híd (ÚVH) – Nánási út / Római part – Megyeri-híd

Eddig mindössze 14 km-t és 33 m szintet kell letekerni. Innen egy sík és egy hegyi útvoonal közül választhattok.

A Duna menti bringaút – sík szakas

A Megyeri-hídtól: 44 km / 120 m szintemelkedés
A Hősök_Teréről: 57,8 km / 157 m szintemelkedés

A Megyeri-hídon átkelve a 2-es út mellett északra fordulunk, ahol a Duna mellett,  a forgalomtól távol Dunakeszi felé vezet az EuroVelo6 nemzetközi kerékpárút hazai szakasza. A Megyeri-hídtól jól követhető, hangulatos, végig aszfaltozott útvonalon juthatunk el a Nagymarosig. Amellett, hogy végig forgalommentes útvonalról beszélünk, a Duna közelségének csodás látványa és rengeteg frissítőpont várja a bringásokat. Cukrászdák, kávézók, éttemek és büfék biztosítják a “cateringet”.

A teljes táv a Hősök terétől 58 km / 157 m szint, amelyre 20-as tempóval számolva 3 óra tekerést kalkuláljatok. Visegrádon 15 percenként indulnak aznap a kompok Visegrádra, így nem annak “elérésén” múlik majd, hogy odaértek –e a befutóra. Bőven belefér egy büfé vagy egy rétesbolt, de fagylaltosok és sörcsapok is csábítanak errefelé. A Duna mögött, a Pilis és a Visegrádi-hegység látványa örök felüdülés az erre bringázók lelkének.

Utazz mint nyugaton, könnyíts vonaton!

Ezen az útvonalon nagyszerű kiegészítő lehetőség az elmúlt években korszerűsített váci vasútvonal. Sűrű járatai és modern, WiFi-vel ellátott, osztrák színvonalat biztosító emeletes kocsijai a kijutásban és a hazautazásban is nagyszerű megoldóképleteket nyújtanak. Akár gyalogosan – könnyebb mozgás a rajt és a célterületen egyaránt – akár kerékpárral tervezzük a nap élményeit.

A Nyugati pályaudvar közel van a Hősök-Teréhez, és a nagymarosi pályaudvar szinte a komppal szemben található.

Menetrend további szűrőkkel (időpont, irányok, stb.):

Bővebben

A Szentendre / Paprét – hegyi szakas

A Megyeri-hídtól: 27 km / 407 m szintemelkedés
A Hősök_Teréről: 41,5 km / 438 m szintemelkedés

A Megyeri-hídtól parádés bringaúton tekerjetünk el egészen a szentendrei korzó végéig, ahol mielőtt elérnénk a 11-es utat, a házak között felkanyarodunk egy biztonságosan szabályozott lámpás átkelőhöz, amelyet követően a Sztaravodai úton csupán a Skanzenig kell jól belátható közúton tekernünk. Ezt követően az országútisok körében méltán népszerű erdészeti aszfaltúton “vágunk át” a hegyen, amelynek a “csúcsa” Paprét. Idáig kb 7 km “mászás” vezet, majd ugyanennyi lejtőzéssel érhetünk le a Panoráma kanyarig, ahol a GIRO hangulata vár minket. A hegyi szakaszt inkább a gyakorlott, sportos keréékpárosoknak javasoljuk, mert a feljutás Paprétr igényli a jó erőnlétet, a lejtőzés pedig a kellő óvatosságot és rutint.

Figyelem! Biztonság mindenek előtt!

Kérünk, hogy mindkét útvonalon, de főleg a hegyi szakaszon maximálisan tartsátok be az óvatosságot, számítsatok szembejövő forgalomra – főleg a kevésbé vagy egyáltalán nem belátható kanyarokban! A hegyen aznap óriási forgalomra kell számítani!
A burkolat Visegrádhoz közeledve (Kaán-forrás fölött) néhol töredezett, 1-2  helyen kátyús, amely nagy tempónál fokozottan balesetveszélyes lehet, de megfontolt önmérséklettel csak a lejtőzés könnyűsége marad emlékként. Számíthattok még beugró állatokra és erdészeti járművekre is, tehát maradjon ez a nap a bringázás ünnepe – ne vonjuk be a mentőket!

Táblák és ereklyék!

Az alábbi táblák segítik majd a tájékozódást, és erősítik meg, hogy jó irányba haladtok. Kérjük, hogy ezeket a táblákat a pénteki befutó előttig ne vegyétek le, bármennyire is kínálják magukat a GIRO ereklye gyújtők számára. Viszont azt követően bátran levághatjátok, és magatokkal vihetitek, mert tapasztalatból tudjuk, hogy minden rózsaszín GIRO emléktárgy felértékelődik idővel, hiszen ez az országútis rajongónak egy végtelen szerelem!